Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2020080509124987578" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Allgemeine und berufliche Bildung - DE-Eschborn
Allgemeine und berufliche Bildung
Dokument Nr...: 368139-2020 (ID: 2020080509124987578)
Veröffentlicht: 05.08.2020
*
  DE-Eschborn: Allgemeine und berufliche Bildung
   2020/S 150/2020 368139
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Rechtsgrundlage:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale
   Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Ort: Eschborn
   NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
   Postleitzahl: 65760
   Land: Deutschland
   E-Mail: [6]elisabeth.birkenhaeger@giz.de
   Telefon: +49 6196792079
   Fax: +49 61967980
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]https://www.giz.de
   I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YMFH/document
   s
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
   [9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YMFH
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Andere: Legal person governed by private law (not-for-profit GmbH)
   wholly owned by the Federal Republic of Germany
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: International Development Cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Strengthening of Socio-economic Participation of IDPs, Refugees and
   Vulnerable Host Population in Mali  TVET
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81258516
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   80000000 Allgemeine und berufliche Bildung
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   The Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)
   implements the project Strengthening of socio-economic participation
   of IDPs, refugees, and vulnerable host population in Mali which is
   commissioned by the German Federal Ministry for Economic Cooperation
   and Development (BMZ) under its Special Initiative Forced
   Displacement.
   The project aims at improving the socio-economic participation of
   internally displaced persons (IDPs), refugees and the vulnerable host
   population in selected host communities in the regions of Kayes, Ségou
   and metropolitan area of Bamako.
   The project pursues an integrative approach, i.e. refugees, IDPs and
   the vulnerable host population are addressed equally. It will be
   implemented at municipal level in an estimated 15 municipalities in the
   three regions mentioned above.
   The project is being implemented along three outputs.
    Output 1 aims to improve access to vocational and social
   qualification measures for the target groups. Participatory approaches
   are used to identify the qualification needs of the target groups.
    Output 2 aims to improve the target groups' access to income
   opportunities.
    Output 3 aims to improve the conditions for social cohesion between
   IDPs or refugees and the local vulnerable population, thereby promoting
   the sustainable positive impact of the qualification and
   income-generating measures and socio-economic participation at local
   level (Output 3 is not relevant for these ToR). The contractor will be
   responsible for the implementation of Output 1 and will contribute to
   Output 2.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00 Not specified
   Hauptort der Ausführung:
   Mali Bamako regions of Ségou and Kayes.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The contractor will be responsible for the implementation of output 1
   as described below and will contribute to output 2.
   Output 1: the access of IDPs, refugees and vulnerable host population
   in selected municipalities in the regions Kayes, Ségou and metropolitan
   area of Bamako to vocational and social qualification measures which
   are geared towards target group and labour-market needs, is improved.
   Indicators
   1) 1 000 persons (50 % IDPs and/or refugees, 50 % vulnerable host
   population, 35 % women and 70 % youth) have participated in short and
   medium-term vocational qualification measures.
   Baseline: 0 participants (until now, no qualification measures
   specifically geared towards target groups offered).
   Target: 1,000 participants (35 % women, 70 % youth).
   2) In 15 municipalities, decentralised vocational and/or social
   qualification measures have been introduced and/or improved.
   Baseline: 0 municipalities (until now, 0 municipalities have introduced
   qualification measures specifically aimed at target groups).
   Target: 15 municipalities.
   Key activities in output 1:
    conceptualisation and implementation of local employment and labour
   market analysis;
    participatory development of gender-sensitive approaches, adapted to
   target groups' needs which help to identify further qualification
   needs;
    training of trainers and multipliers on e.g. teaching methods (e.g.
   gender sensitive, violence-free conflict transformation, dealing with
   students affected by trauma) as well as technical training;
    implementation of decentralised, short-term (possibly digital)
   qualification measures (incl. literacy and life skills courses incl.
   modules on conflict transformation, job application training,
   professional appearance at the work place, etc.),
    implementation of centre based, medium- or long-term qualification
   measures in sectors/on topics relevant for target groups' needs.
   Output 1 aims at improving the access of the project's target groups to
   vocational and social qualification measures. Based on participatory
   approaches, qualification needs of the target groups are identified.
   Selected training centres and NGOs (especially for decentralized,
   mobile and possibly digital approaches) are strengthened in their
   capacities in order to provide qualification measures geared towards
   target groups' and the labour market's needs (e.g. translation of
   training contents, recruitment of trainers with specific language
   skills, adaptation of barrier-free infrastructure in order to promote
   inclusion of people with disabilities, introduction of digital contents
   and approaches, etc.). Due to socio-cultural norms (e.g. the husband of
   a married woman needs to formally agree to her participation in
   qualification measures), the access for women to longer term,
   centre-based offers (which are often located in urban centres) is
   challenging. Hence, decentralized, mobile and short-term offers are
   developed and expanded. Qualification measures include technical
   content, digital literacy, literacy and life skills courses, conflict
   transformation modules, job application training, etc. The project
   seeks to include the private sector into the development of nationally
   accredited course content. Important milestones: finalised needs
   assessments of the target groups in the selected municipalities,
   established partnerships between the private sector (e.g. business
   associations, chambers) and providers of qualification measures;
   qualification measures which are developed and/or adapted according to
   the target groups' needs and are implemented. Digital approaches have
   to be considered and tested.
   Please see further details in the terms of reference.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 36
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   It is possible that additional funds will be provided for a follow-on
   phase of the project. This may require a contract extension or
   follow-on consultancy contract. This is optional and depends on the
   programme priorities and the budget availability.
   In the above cases GIZ reserves the right to award contracts for
   additional services of this type within the framework of the basic
   project described in the terms of reference to the successful company
   in this tender by means of a negotiated procedure without prior call
   for competition.
   The price adjustment pursuant to section 5.25 of the general terms and
   conditions of contract shall be determined by the mean collectively
   agreed salary increases under GIZ's collective bargaining agreement
   during the term of this contract.
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: ja
   Beschreibung der Optionen:
   GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
   based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
   of this tender. For details, please see the terms of reference.
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   1) trading name and address, commercial register number;
   2) eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
   123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
   apply;
   3) eligibility declaration subcontractors if applicable;
   4) association clause if applicable.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1) average annual turnover for the last 3 years,
   2) number of employees as at 31.12 of the previous year.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   1) average annual turnover for the last 3 years: EUR 1 0 Million,
   2) number of employees as at 31.12 of the previous year: 10 persons.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   The technical assessment is only based on reference projects in the
   technical field: 3 TVET and 1 private-sector development and at least 2
   in Sub-Sahara-Africa in the last 3 years
   Reference projects: minimum commission value of EUR 300 000.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   The technical assessment is only based on reference projects in the
   technical field: 3 TVET and 1 private-sector development and at least 2
   in Sub-Sahara-Africa in the last 3 years.
   Reference projects: minimum commission value of EUR 300 000.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 08/09/2020
   Ortszeit: 12:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Deutsch, Englisch, Französisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 15/12/2020
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 08/09/2020
   Ortszeit: 13:00
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   Aufträge werden elektronisch erteilt
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   The communication takes place exclusively via the project area of the
   portal.
   Notice-ID: CXTRYY6YMFH
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
   Postanschrift: Villemombler Straße 76
   Ort: Bonn
   Postleitzahl: 53123
   Land: Deutschland
   E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de
   Telefon: +49 2289499-0
   Fax: +49 2289499-163
   Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
   as:
   1) the applicant has identified the claimed infringement of the
   procurement rules before submitting the application for review and has
   not submitted a complaint to the contracting authority within a period
   of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
   Section 2 remains unaffected;
   2) complaints of infringements of procurement rules that are evident in
   the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
   latest by the expiry of the deadline for the application or by the
   deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;
   3) complaints of infringements of procurement rules that first become
   evident in the tender documents are not submitted to the contracting
   authority at the latest by the expiry of the deadline for application
   or by the deadline for the submission of bids;
   4) more than 15 calendar days have expired since receipt of
   notification from the contracting authority that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
   1 (2). Article 134, section 1, sentence 2 remains unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   31/07/2020
References
   6. mailto:elisabeth.birkenhaeger@giz.de?subject=TED
   7. https://www.giz.de/
   8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YMFH/documents
   9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YMFH
  10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  11. https://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau